آبشارهای مشگین شهر

آبشارهای شیروان دره ShirvanDareh Waterfalls

آبشارهای دوقلو و دیگر آبشار شیروان دره در مشگین شهر

برای ورود به صفحه کلیک کنید

توضیحات

  • عکس پس زمینه از: شهروز عبادی

شیروان دره، دره ای است عمیق و عریض در جنوب شرقی مشگین شهر، که ابتدای آن از ارتفاعات شهر لاهرود شروع شده و تا مجتمع آبدرمانی شابیل در دامنه سبلان امتداد یافته است. شهر لاهرود در ۲۰ کیلومتری مشگین شهر قرار دارد.

آبشارهای شیروان دره به دو دسته تقسیم می شوند. اولی قرار گرفتن ۲ (و در برخی فصول سال حتی ۳) آبشار زیبا، پرآب و بزرگ در کنار هم در غرب شیروان دره می باشد که به آن آبشار دوقلو اطلاق می شود. ارتفاع یکی از این آبشارها از سطح هموار به بیش از ۲۵ متر می رسد. دیگری آبشاری است در شرق شیروان دره، که به زیبایی تمام توسط دیواره های سنگی احاطه شده و درای بیش از ۱۰ متر ارتفاع می باشد.

آبشار دوقلو در مسیر رودخانه های جریان یافته از شابیل و دامنه های پربرکت سبلان قرار دارد. دیگر آبشار در مسیر رودخانه سرچشمه گرفته از ییلاقات نزدیک به هوشنگ میدانی واقع شده است. این رودخانه ها در میانه شیروان دره به هم پیوسته و تشکیل یک رودخانه واحد را می دهند.

فاصله آبشار دوقلو از شابیل حدود ۹ کیلومتر می باشد که تا استخر آت گؤلی، مسیر ماشین رو خاکی بوده و از آنجا به بعد با پای پیاده میسر می باشد. فاصله دیگر آبشار این منطقه کمی نزدیکتر، ۸ کیلومتر می باشد و راه دسترسی به این آبشار نیز از استخر آت گؤلی می باشد. دسترسی به آبشار دوقلو با پای پیاده از آبدرمانی شابیل نیز میسر می باشد اما مسیر آن بسیار ناهموار و در برخی جاها صعب العبور می باشد.

تصاویر:

آدرس:

استان اردبیل ـ شهرستان مشگین شهر ـ ۳۵ کیلومتری شهر لاهرود (۵۵ کیلومتری مشگین شهر)

موقعیت آبشار دوقلوی شیروان دره بر روی نقشه گوگل: [لطفا گزینه Satellite را فعال سازید]

[باتوجه به تحریم دامنه های ایرانی توسط گوگل، نقشه های درون سایتی با خطا مواجه می شوند لذا با کلیک روی لینک زیر می توانید مستقیما به مسیر مورد نظر بروید]

https://goo.gl/maps/B1VxL2tEsST2

 

موقعیت دیگر آبشار شیروان دره بر روی نقشه گوگل: [لطفا گزینه Satellite را فعال سازید]

https://goo.gl/maps/KsiBFfxGTfS2

1+
تگ ها
برای ورود به صفحه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *