جاذبه های طبیعی توریستی مشگین شهر

جنگل حاتم مشه سی Hatam Meshasi Jungle

بیشه زار حتم مشه سی مشگین شهر، با انبوه درختان جنگلی

برای ورود به صفحه کلیک کنید

توضیحات

  • عکس پس زمینه از: شهروز عبادی

حاتم مشه سی (به تلفظ محلی حتم مشه سی به معنی درختزار حاتم) در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشگین شهر قرار دارد. این منطقه مملو از درختان سربه فلک کشیده ای است که بیشه زاری بکر با اقلیم آب و هوایی کوهستانی و بدون رطوبت را رقم زده است. طبیعت بکر و دست نخورده حاتم مشه سی در اولین نگاه چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد بطوری که گردش در بین درختان انبوه و متراکم، همراه با صدای پرندگان و شرشر آب رودخانه موجود در دره این منطقه برای هر فردی آرامش و تجدد روح به ارمغان می آورد.

حاتم مشه سی یک منطقه حفاظت شده بوده و زیستگاه بسیار مهمی برای انواع وحوش و پرندگان نیز به شمار می رود. پوشش گیاهی آن اغلب درختان جنگلی از قبیل بلوط ، افراکیم و گلهای وحشی بوده و گاه درختان میوه ای از قبیل زلزالک و فندق نیز دیده می شود.

طبیعت بی بدیل و آب و هوای بسیار خوب این منطقه آن را به یکی از مناطق مهم گردشگری مشگین شهر تبدیل کرده است، به طوری که با وجود خاکی و ناهموار بودن مسیر ماشین رو اما در فصول گرم سال، این منطقه میزبان سیل عظیمی از علاقمندان و گردشگران از سراسر منطقه و حتی کشور می باشد.

نزدیک ترین روستا به حاتم مشه سی، روستای قینرجه می باشد که از مشگین شهر ۲۸ کیلومتر فاصله دارد. برای رفتن به این مکان زیبا، جاده هموار مشگین به اهر را طی نموده و پس از گذر از سد زیبای دوشانلو باید به جاده فرعی روستای آقجه لو پیچید. پس از این روستا، روستای قینرجه وجود دارد که مبدا جاده خاکی به سمت حاتم مشه سی می باشد، فاصله حاتم مشه سی از روستای قینرجه حدود ۳٫۵ کیلومتر می باشد. دسترسی به این مکان زیبا از طریق اتوموبیل در کمتر از ۴۰ دقیقه میسر نمی باشد. مسیر دسترسی به این منطقه از روستای قینرجه خاکی و ناهموار می باشد.

تصاویر:

موقعیت جنگل حاتم مشه سی بر روی نقشه گوگل: [لطفا گزینه Satellite را فعال سازید]

[باتوجه به تحریم دامنه های ایرانی توسط گوگل، نقشه های درون سایتی با خطا مواجه می شوند لذا با کلیک روی لینک زیر می توانید مستقیما به مسیر مورد نظر بروید]

https://goo.gl/maps/xxsSPxfbvxp

7+
تگ ها
برای ورود به صفحه کلیک کنید

3 thoughts on “جنگل حاتم مشه سی Hatam Meshasi Jungle”

  1. سلام
    بدلیل جاده ناهموارش اصلا ارزش بازدید نداره، امروز به همراه خانواده با سه ماشین به اینجا رفتیم که بشدت پشیمون شدیم. افراد دیگری هم امروز آمده بودن خیلی ناراضی بودن و گفتن نمیدونیم کی از اینجا تعریف کرده که ما اینهمه سختی کشیدیم. توضیه میکنم از پل معلق و پارک جنگلی مشکین شهر بازدید کنید و لذت ببرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *