آبشارهای مشگین شهر

سایر آبشارهای مشگین شهر Other Waterfalls of Meshgin Shahr

سایر آبشارهای تشکیل شده از رودهای همیشه خروشان مشگین شهر

برای ورود به صفحه کلیک کنید

توضیحات

  • عکس پس زمینه (آبشار تندیرلی) از: شهروز عبادی

علاوه بر آبشارهای مهم و گردشگر پرور شهرستان مشگین شهر (کرکری، گؤرگؤر مشکین چایی، کؤلیار، آبشارهای شیروان دره و گؤرگؤر موئیل) آبشارهای کوچک و بزرگ دیگری نیز در نقاط مختلف شهرستان و در مسیر رودهای همیشه خروشان تشکیل یافته اند. این آبشارها، اگرچه همانند سایر آبشارها شهرت نیافته اند، اما زیبایی برخی از آنها به حدی است که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد. در زیر به برخی از این آبشارهای اشاره می کنیم:

آبشارهای تندیرلی:

تندیرلی منطقه ای است ییلاقی در دامنه کوه آیقار و بالاتر از روستای گردشگری موئیل. به علت وجود چشمه های فراوان آب و سرسبزی مداوم در سراسر سال، این منطقه را می توان تکه کوچکی از بهشت نامید، به طوری که هر گردشگری در اولین برخورد با این منطقه شیفته زیبایی خداوند می گردد. چشمه های زیاد این منطقه، رودخانه پرآبی را تشکیل داده اند که در مسیر این رود آبشارهای پلکانی متعددی شکل یافته است. ارتفاع برخی از آبشارها به بیش از ۵ متر می رسد. در بهار و اوایل تابستان رودهای این منطقه، تونل های برفی بسیار زیبایی را خلق می کنند.

آبشار حتم مشه سی:

این آبشار در مسیر رودخانه موجود در دره منطقه جنگلی حتم مشه سی (حاتم مشه سی) در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهرستان مشگین شهر واقع شده است. منطقه حافظت شده حتم مشه سی ممو از درختان سربه فلک کشیده ای است که همواره میزبان سیل عظیمی از گردشگران می باشد.

آبشارهای بخش مرادلو:

آبشارهای موجود در بخش مرادلو، معمولا فصلی بوده و در برخی مواقع کم آب و یا حتی بی آب می شوند. این آبشارها در مسیر رودخانه های این منطقه قرار گرفته و به طبیعت مناطق مختلف مرادلو زیبایی دو چندان بخشیده اند. از جمله مهمترین آبشارهای این منطقه می توان آبشارهای گندیمان و تیلکان را نام برد.

سایر آبشارهای مشگین شهر:

علاوه بر آبشارهای مذکور، آبشارهای فصلی و موقتی دیگری نیز در مسیر رودخانه های مشگین شهر شکل می گیرند و از زیبایی خاصی برخوردار می شوند. اما با شروع فصل گرم این آبشارها کم آب شده و شکل خود را از دست می دهند.

تصاویر:

آدرس:

استان اردبیل ـ شهرستان مشگین شهر

4+
تگ ها
برای ورود به صفحه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *