مجتمع های آبدرمانی مشگین شهرمناطق نمونه گردشگری مشگین شهر

مجتمع های آبدرمانی مشگین شهر Meshgin Shahr Hydrotherapy Complexes

استخر و مجموعه های آبدرمانی متشکل از چشمه های آبگرم دامنه سبلان

برای ورود به صفحه کلیک کنید

توضیحات

  • عکس پس زمینه از: مهدی صادقی راد

وجود پربرکت کوهستان آتشفشانی سبلان در دامنه های ییلاقی، چشمه های معدنی بسیار زیادی را تشکیل داده است. این چشمه ها در نقاط مختلف سر از خاک بیرون زده و آبی گرم و معدنی سرشار از خواص مفید را تشکیل داده اند. در ادوار گذشته عشایر و ییلاق نشینان منطقه با تشکیل استخرهای محلی کوچک همواره از چشمه های معدنی دامنه سبلان به عنوان آبگرم برای استحمام و البته درمان امراض استفاده نموده اند. با گذشت زمان این چشمه ها کارایی خود را بیشتر و بهتر نشان داده و استخرها مجهزتر و بروزتر گشته اند به طوری که امروزه شاهد بر آنیم که منطقه توریستی مشگین شهر بالغ بر ۱۱ مجتمع مدرن و سنتی آبگرم می باشد.

روستای نمونه گردشگری موئیل با دارا بودن ۴ مجتمع آبدرمانی (سه مجتمع مدرن ملک سويي، شفا و یل سویی و یک مجتمع سنتی موئیل سویی) سهم بالایی را در این بین دارا می باشد. در منطقه نمونه گردشگری قینرجه ـ موئیل بیش از ۹ چشمه آب گرم معدنی کاملا طبیعی وجود دارد.

چشمه های آبگرم منطقه که در مجتمع های آبدرمانی مورد استفاده قرار گرفته اند دارای خواص منحصر به فرد خود می باشند. چشمه آب معدنی قینرجه با درجه حرارتی ۸۲ درجه، داغترین چشمه آبگرم ایران و دومین در دنیا می باشد. این چشمه ها برای درمان انواع امراض و ناراحتی ها مفید می باشند از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

درمان لنفاتیسم، راشیتیسم و روماتیسم‌های مزمن ـ تسکین‌دهنده درد و ضد تورم ـ درمان دردهای اعصاب و روان ـ کاهش درد و گرفتگی عضلانی آرتروز، مفاصل، زانو و استخوان ـ درمان بیماریهای تنفسی و گوارشی، افزایش حجم تنفسی، و کارکرد بهتر ریه ها ـ درمان انواع امراض پوستی ـ درمان بیماریهای حرکتی و عصبی (پادرد، دیسک کمر و گردن) ـ سفیدکنندگی و شفافیت پوست و …

در زیر لیستی از مجتمع های آبدرمانی منطقه را مشاهده می کنید. برای ورود به صفحه هر مجموعه می توانید روی هر کدام کلیک کنید:

6+
تگ ها
برای ورود به صفحه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *