جاذبه های طبیعی توریستی مشگین شهر

مناظر طبیعی کپز Kapaz Landscapes

منطقه صخره ای کپز مشگین شهر با صخره های عظیم

برای ورود به صفحه کلیک کنید

توضیحات

  • عکس پس زمینه از: شهروز عبادی

کپز در ۱۶ کیلومتری شمال شرقی مشگین شهر (مشگین مرکزی) و در نزدیکی روستای کؤربولاغ قرار دارد. از ویژگیهای بارز این منطقه می توان به وجود صخره های عظیم، سر به فلک کشیده و تراشیده شده آن اشاره کرد که کاملا طبیعی بوده و انسان در به وجود آوردن آن هیچ نقشی نداشته است. سنگهای آبگیر بالای تپه کپز یکی از بهترین چشم اندازهای این منطقه، بخصوص در فصول بارانی سال، می باشد. طبیعت اطراف دره کپز دارای پوشش گیاهی از جمله انواع درختان میوه از قبیل تمشک و زالزالک می باشد. این منطقه زیستگاهی برای انواع وحوش از قبل خرس قهوه ای، گرگ، روباه و انواع پرندگان می باشد.

تفرجگاه کپز با توجه به استعداد بالقوه طبیعی و ساختار ویژه اش یکی از مناطق مهم گردشگری مشگین شهر بوده و در توسعه گردشگری می تواند به یکی از کانون های مهم جذب توریست تبدیل گردد.

برای رفتن به این مکان باید حدودا از ۱۴ کیلومتری جاده مشگین ـ اردبیل، جاده فرعی به سمت روستای سواره را پیچید و پس از طی مسیر آسفالته، به جاده فرعی خاکی ماشین رو تغییر مسیر داده و پس از طی مدتی به آنجا رسید. دسترسی به این مکان در کمتر از نیم ساعت میسر نمی باشد.

تصاویر:

موقعیت منطقه کپز بر روی نقشه گوگل: [لطفا گزینه Satellite را فعال سازید]

[باتوجه به تحریم دامنه های ایرانی توسط گوگل، نقشه های درون سایتی با خطا مواجه می شوند لذا با کلیک روی لینک زیر می توانید مستقیما به مسیر مورد نظر بروید]

https://goo.gl/maps/PXtT8v1uqSU2

2+
تگ ها
برای ورود به صفحه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *