جاذبه های طبیعی توریستی مشگین شهرمناطق نمونه گردشگری مشگین شهر

پارک جنگلی Jungle Park

پارک جنگلی مشگین شهر در جاشیه رودخانه خیاوچایی مشگین شهر

برای ورود به صفحه کلیک کنید

توضیحات

  • عکس پس زمینه از: مهران حجازی

پارک جنگلی مشکین شهر که در حاشیه رودخانه خیاوچایی با وسعت ۳۰۰ هکتار و به طول ۵ کیلومتر واقع شده است به دلیل مجاورت با شهر و برخورداری از طبیعت ناب یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان به شمار می رود. رودخانه پر برکت خیاوچایی در بین انبوه درختان میوه و درختان جنگلی این منطقه جاری است.

جاده ماشین رو این پارک از خروجی شهر به سمت قره درویش آغاز شده و انتهای آن به میدان سبلان در شهر منتهی می شود. ضمن اینکه جاده ای فرعی از پیچ انتهایی این پارک به دامنه کوه گردولی ختم می شود. امکان ورود به پارک، از طریق جاده هموار موجود در پارک ولایت نیز میسر می باشد.

وجود تفرجگاه، آلاچیق، شهربازی، زمین اسکیت، آبشار مصنوعی و … در ورودی پارک و نیز رستوران، کافی شاپ و اماکن پذیرایی در طول مسیر بر زیبایی های این مکان دو چندان افزوده و در اکثر فصول پذیرای خیل عظیمی از شهروندان و گردشگران می باشد. این پارک به دلیل برخورداری از طبیعتی پاک و هوایی دل انگیز در اکثر فصول سال بخصوص فصول گرم، مکانی مناسب برای اجرای ورزش های صبحگاهی اهالی (پیاده روی و کوهنوردی سبک) به شمار می رود. همایش پیاده روی های خانوادگی در دوره های مختلف در این مکان برگزار می گردد.

پارک جنگلی مشگین شهر همه ساله میزبان جشنواره ها و نمایشگاههای مختلف با حضور علاقمندان از سرتاسر کشور بوده و در ایام تعطیلات و ایام عید نوروز مملو از جمعیت مشتاق طبیعت می باشد.

پل معلق مشگین شهر، بر روی این پارک احداث شده و امکان گذر از دره و رودخانه خیاوچایی به طول ۳۶۵ متر را فراهم می سازد.

تصویر ۳۶۰ درجه:

عکاسی و تولید توسط: مهدی صادقی راد  |  توجه: لود عکس ممکن است کمی زمان ببرد، لطفا منتظر بمانید

تصاویر:

موقعیت پارک جنگلی مشگین شهر بر روی نقشه گوگل:

[باتوجه به تحریم دامنه های ایرانی توسط گوگل، نقشه های درون سایتی با خطا مواجه می شوند لذا با کلیک روی لینک زیر می توانید مستقیما به مسیر مورد نظر بروید]

https://goo.gl/maps/rDowtoj8YCq

2+
تگ ها
برای ورود به صفحه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *